[PT] Esse é um Projeto de Identidade Visual fictício criado para uma marca de chocolate artesanal. A ideia foi desenvolver uma nova logo e identidade visual que transmitisse de forma simples e direta todas as características que o nome traz consigo como os traços de xilogravura do cordel e a valorização da cultura nordestina. Essa identidade visual mostra ótimas soluções para problemas da marca atual como variações de aplicações, paleta de cores melhores e ilustrações feitas a mão. Tudo isso somado resultam em embalagens que se destacam em pontos de venda, na melhora dos pontos de contato com o consumidor e no aumento da percepção do valor agregado ao produto.

[EN] This is a fictional Visual Identity Project created for a handmade chocolate brand, Cordel Chocolateria. The idea was to develop a new logo and visual identity that would convey in a simple and direct way all the characteristics that the name brings with it, such as the woodcut lines of the cordel and the appreciation of Northeastern culture. This visual identity shows great solutions to current brand problems such as application variations, a better color palette and hand made illustrations. All of this together results in packaging that stands out at points of sale, in improving points of contact with the consumer and in increasing the perception of the added value of the product.
Back to Top